Inšpektor: napake v Luki in pri Kontesu

Inšpektor za delo je po tragični nesreči pri pretovarjanju soje odkril nepravilnosti tako v Luki Koper kot v družbi Konteso, pri kateri je bil zaposlen pokojni delavec

Dva meseca po tragični nesreči na ladji Elena Ve, ko je pod grabilcem luškega dvigala umrl 49-letni delavec, je inšpektorat za delo poslal odločbo o ugotovljenih nepravilnostih Luki Koper in družbi Konteso, pri kateri je bil zaposlen pokojni delavec. Luka je pred dnevi s Kontesom prekinila pogodbo, razlogov uradno ne razkrivajo. “Nimam nobenega komentarja,” nam je včeraj odvrnil Igor Babič iz podjetja Konteso.  

KOPER > Odvetnik Igor Cek, ki zastopa družino pokojnega delavca, pa je napovedal, da bodo zahtevali odškodnino. V Luki Koper so potrdili informacije, da so pred dnevi z družbo Konteso prekinili poslovno sodelovanje. Razloga za prekinitev ne razkrivajo. “Pogodbe, ki jih ima Luka Koper sklenjene z IPS, namreč omogočajo prekinitev sodelovanja brez navedbe razlogov, z enomesečnim odpovednim rokom. V preteklosti smo to določilo pogodbe že uporabili tudi v primeru drugih podjetij,” je odgovoril Sebastjan Šik, vodja odnosov z javnostmi v Luki.

Čeprav je precej jasno, v Luki niso odgovorili na vprašanje, ali je razlog za prekinitev sodelovanja povezan z ugotovitvami delovne inšpekcije, ki je po tragični nesreči med prekladanjem soje z ladje Elena Ve opravila nadzor tako v Luki kot v družbi Konteso, pri kateri je bil zaposlen pokojni 49-letni delavec.


Družina pokojnega bo zahtevala odškodnino

“Zahtevali bomo odškodnino in ta ne bo majhna,” napoveduje odvetnik Igor Cek, ki zastopa družino pokojnega delavca. Za zdaj se še niso odločili, proti komu jo bodo vložili in bodo glede tega počakali na zaključke kriminalistične preiskave. Na koprski policijski upravi so potrdili, da kriminalisti še niso končali z delom. Odvetnik Cek ugotavlja, da so dela pri prekladanju soje opravljali malomarno in da je za to nekdo odgovoren.

 “Pri obeh delodajalcih je ugotovil nepravilnosti, na podlagi katerih je izdal tudi ukrepe, vendar opozarjamo, da ugotovljenih kršitev predpisov s področja varnosti in zdravja pri delu ni mogoče neposredno povezovati z nezgodo pri delu,” poudarjajo na inšpektoratu za delo.

Inšpektor je med drugim ugotovil, da v Luki dela pri pretovoru soje opravljajo brez predpisanega delovodje, prav tako je ugotovil delo žerjavista brez pomoči signalista, so pojasnili. Tako so potrdili, da je žerjavist tistega dne grabilec v ladijsko skladišče spustil brez pomoči signalista, kar naj bi bilo menda nekaj običajnega. Inšpektor je Luki izdal odločbo in v njej odredil, da morajo nepravilnosti odpraviti.

Odločba še ni pravnomočna. V Luki so jo dobili v ponedeljek in je vsebinsko še niso preučili, je povedal Šik in dodal, da je zato ne morejo komentirati. Luka ima zdaj 30 dni časa, da odgovori na inšpektorjeve ugotovitve.

“Nimam nobenega komentarja,” pa nas je včeraj zavrnil Igor Babič iz podjetja Konteso, še preden smo mu uspeli do konca povedati, zakaj ga kličemo. V družbi je bil zaposlen pokojni delavec, pa tudi signalist. Na inšpektoratu za delo so pojasnili, da Konteso 49-letnega delavca pred zaposlitvijo ni napotil na zdravstveni pregled in ga ni usposabljal za varno opravljanje dela. “Delodajalec tudi ne usposablja odgovornih oseb glede zagotavljanja varnosti na skupnem delovišču,” je v imenu inšpektorata pojasnila Branka Knafelc. Kot smo izvedeli, signalist ni bil usposobljen za opravljanje takšnega dela. Konteso pa je zdravniški pregled za pokojnega urejal in uredil po njegovi smrti.

Tudi družbi Konteso je inšpektor z odločbo naložil, da odpravi nepravilnosti, ter odločbo o prekršku, ki še ni pravnomočna, v podjetju so namreč napovedali zahtevo za sodno varstvo.

Branka Knafelc je dodala, da postopki inšpektorata pri delodajalcih še niso končani. Inšpektorat ne presoja o odgovornosti za nezgodo pri delu, ampak je pristojen za nadzor nad izvajanjem zakonov in drugih predpisov, ki urejajo varnost delavcev pri delu, so še poudarili na inšpektoratu. S svojo preiskavo še ni zaključil niti preiskovalec pomorskih nesreč, ki je po nesreči opravil razgovore z vpletenimi in pridobil več dokumentacije. V Luki pojasnjujejo, da tudi sami podrobno analizirajo vzroke nesreče. “Saj je varnost na delovnem mestu prioriteta,” je dodal Šik.

Vir: Primorske novice